Jeśli chcesz rozwinąć swój lokalny biznes i zdobyć nowych klientów, powinieneś pomyśleć o reklamie w Internecie. W tych czasach prawie każdy używa wyszukiwarki Google, aby znaleźć potrzebne mu usługi albo produkty, więc kampania reklamowa w Google Ads jest doskonałą szansą na promowanie. Jak możesz zareklamować swój lokalny biznes i dlaczego warto to zrobić? Odpowiedzi znajdziesz poniżej.
Dlaczego reklama lokalnej firmy jest ważna?
Kampania reklamowa Google Ads dla lokalnych firm daje możliwość pokazania swoich usług lub produktów większemu gronu odbiorców. Większość z nas używa wyszukiwarki Google, szukając różnych firm oferujących usługi lub konkretne produkty. Dzięki reklamom lokalnym firmy mogą dotrzeć do potencjalnych klientów i przekazać im podstawowe informacje — w jakich godzinach otwarty jest sklep czy salon, gdzie dokładnie jest zlokalizowany i co znajduje się w ofercie. Kampanie reklamowe Google Ads przyspieszają proces decyzji klienta o wybraniu Twoich usług czy produktów. Dzięki takiej reklamie użytkownicy mogą zobaczyć Twoja firmę w sieci reklamowej, sieci wyszukiwania, mapach Google oraz w serwisie YouTube. Kampanie lokalne to doskonałe rozwiązanie na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy znajdują się w Twojej okolicy.
Jak działa lokalna reklama Google Ads?
Tworząc kampanię dla lokalnego biznesu, najważniejsze jest, by określić lokalizację, na którą reklama ma być kierowana. Jest to bardzo proste rozwiązanie, które może przynieść firmie wiele korzyści. Aby przygotować kampanię reklamową Google Ads dla lokalnej firmy, należy określić lokalizację sklepu, ustalić budżet kampanii oraz dodać wszystkie najważniejsze komponenty reklamy i informacje o firmie. Na podstawie podanych przez Ciebie danych, roboty Google automatycznie zoptymalizują stawki, miejsca docelowe oraz informacje, które mają się pojawić na reklamie. Wszystkie działania w ramach kampanii reklamowej Google Ads promującej lokalną firmę mają na celu zwiększenie liczby odwiedzin sklepu lub salonu stacjonarnego.
Gdzie wyświetlają się reklamy lokalne?
Reklamy lokalne mogą pojawiać się w kilku miejscach. Są to m.in.:
-
Mapy Google — reklama może być wyświetlana w różnych miejscach na mapie Google, jako local pack (3 pierwsze wyniki wyszukiwania pokazujące informację o firmie i lokalizację), bezpośrednio na mapie, gdy użytkownik szuka firm w Twojej lokalizacji lub podczas wskazówek dojazdu do konkretnego miejsca.
-
Sieć wyszukiwania Google — reklama, która wyświetla się najwyżej w wynikach wyszukiwania i jest tworzona na podstawie ustalonych fraz kluczowych z określoną lokalizacją.
-
YouTube — reklama wyświetlana podczas filmu wideo.
-
Sieć reklamowa Google — w tym przypadku Google samo decyduje, gdzie i w jaki sposób wyświetlać reklamy, optymalizuje i dostosowuje je tak, aby były, jak najbardziej atrakcyjne dla klientów.
-
Profil Google Moja Firma — pod profilem Twojej firmy może wyświetlać się reklama pokazująca specjalne oferty i produkty z oferty.
Więcej na temat reklamy w Google Ads dowiesz się ze strony Experta Google Ads - LukaszWisniak.pl
- Artykuł partnera