Jak ocenić swoich pracowników: Porady, aby znaleźć idealnego pracownikaPracownik jest jak drzewo; nie można go po prostu zasadzić i oczekiwać, że będzie rósł. Musisz dbać o sadzonkę, zapewniając jej odpowiednią ilość światła słonecznego, wody i nawozu, aby wyrosła na silnego i zdrowego dorosłego. To samo dotyczy pracowników; nie są oni maszynami, które można włączać i wyłączać wedle uznania. To ludzie z własnymi nadziejami, obawami, marzeniami, ambicjami, niepewnością - krótko mówiąc, mają ludzką osobowość. W związku z tym musisz stworzyć środowisko, w którym będą mogli się rozwijać. Na szczęście istnieje wiele narzędzi, które pomogą Ci określić, jak dobrze pracownik nadaje się do Twojej firmy z punktu widzenia operacyjnego, jak również czy jest dobrze dopasowany kulturowo do Twojej firmy. Oto kilka wskazówek, jak skuteczniej oceniać pracowników, aby Twój zespół pozostał zrównoważony i wydajny.

Przeprowadzenie wywiadów behawioralnych

Wywiad behawioralny to rodzaj wywiadu, w którym osoba przeprowadzająca wywiad stara się określić potencjał kandydata do osiągnięcia sukcesu w przyszłości poprzez zbadanie jego przeszłych zachowań i osiągnięć. Wywiad behawioralny opiera się na założeniu, że przeszłe zachowanie jest najlepszym predyktorem przyszłego zachowania, dlatego jest często stosowany w sytuacjach związanych z zatrudnianiem. Wywiad behawioralny służy do badania konkretnych sytuacji, w których dana osoba działała i wyników tych działań. Wywiad behawioralny jest doskonały do oceny miękkich umiejętności kandydatów, takich jak umiejętności interpersonalne, inicjatywa, osąd, praca zespołowa i elastyczność. Wywiad behawioralny ułatwia również kwantyfikację wyników rozmowy i podjęcie decyzji w oparciu o fakty, a nie uczucia. Wywiad behawioralny jest jednym z najlepszych sposobów oceny dopasowania pracownika do stanowiska. Wywiad behawioralny jest również doskonały do identyfikacji kwestii związanych z osobowością, motywacją lub innymi czynnikami wewnętrznymi.

Mierz produktywność za pomocą metryk opartych na grach

Metryki oparte na grach to metryki, które są powszechnie stosowane w grach i sportach, takich jak ligi i turnieje, w celu stworzenia konkurencyjnego i współpracującego środowiska pracy. Metryki oparte na grach pozwalają ocenić wydajność pracowników w odniesieniu do ich rówieśników. Ponieważ wskaźniki oparte na grach są oparte na systemie konkurencji, są bardzo skuteczne w tworzeniu kultury współpracy i innowacji. Dzieje się tak dlatego, że gdy koledzy wiedzą, że ich sukces zależy od siebie nawzajem, mają motywację, by pomagać sobie nawzajem w osiągnięciu sukcesu. Innym doskonałym sposobem pomiaru wydajności są zachęty oparte na osiągnięciach. Dzięki tym wskaźnikom pracownicy otrzymują namacalną nagrodę po osiągnięciu określonego celu. Zachęty oparte na osiągnięciach to świetny sposób na promowanie produktywności, zwłaszcza gdy próbujesz zmienić kulturę, która jest przyzwyczajona do pracy w określony sposób.