Najlepsze wskazówki, jak zwiększyć obecność marki w mediach społecznościowychWzrost znaczenia mediów społecznościowych stworzył okazję dla marek do połączenia się z ich docelowymi odbiorcami w sposób, który nie był możliwy wcześniej. Dziś nie wystarczy po prostu mieć stronę internetową, jeśli chcesz, aby Twoja marka wyróżniała się w erze cyfrowej. Zamiast tego, firmy muszą skupić się na tworzeniu profili na platformach takich jak Facebook, Instagram i Twitter, gdzie ich publiczność najprawdopodobniej je zobaczy. Aby odnieść sukces w tym nowym środowisku, firmy powinny podjąć kroki w celu zwiększenia obecności swojej marki w mediach społecznościowych tak szybko, jak to możliwe, aby mogły dotrzeć do jak największej liczby osób. Jeśli właśnie zacząłeś budować obecność swojej marki w sieci lub szukasz sposobów na ulepszenie istniejących stron, czytaj dalej, aby poznać kilka przydatnych wskazówek, jak możesz zwiększyć swoją widoczność w mediach społecznościowych i upewnić się, że potencjalni klienci mogą Cię znaleźć, gdziekolwiek szukają.

Pamiętaj, aby zawrzeć call-to-action na swoim profilu

Najważniejszą rzeczą do zapamiętania podczas tworzenia strony w mediach społecznościowych jest to, że odwiedzający nie są na Twojej stronie, aby dowiedzieć się o Twojej marce. Są tam, aby sprawdzić, czy Twoja marka może spełnić ich potrzeby. Aby upewnić się, że tak się stanie, pamiętaj o umieszczeniu w swoim profilu wezwania do działania (lub CTA), które zachęca odwiedzających do dowiedzenia się więcej o Twoich produktach lub usługach.

Możesz to zrobić poprzez stworzenie linku, który prowadzi bezpośrednio do strony głównej lub strony docelowej z większą ilością informacji o Twojej firmie. Możesz również zawrzeć CTA w tekście swojego profilu, aby zachęcić odwiedzających do podjęcia działań. Możesz to zrobić, włączając hashtagi, takie jak #whymybrand lub #myproductworks najlepiej w zdaniu o swojej firmie lub marce, aby utworzyć link dla odwiedzających, aby kliknąć.

Zaangażuj się w swoją publiczność

Jednym z najlepszych sposobów na zwiększenie obecności w mediach społecznościowych jest rozmowa z klientami. Angażowanie się z publicznością w mediach społecznościowych daje im możliwość zadawania pytań na temat Twoich produktów lub usług i daje Ci możliwość zrobienia dobrego pierwszego wrażenia poprzez udzielanie pomocnych i szybkich odpowiedzi. Aby upewnić się, że angażujesz się w relacje z odbiorcami za każdym razem, gdy wchodzą oni w interakcję z Twoimi stronami w mediach społecznościowych, możesz skorzystać z narzędzia do angażowania, takiego jak Sprout Social.

Narzędzie to umożliwia przeglądanie wszystkich aktywnych kont mediów społecznościowych w jednym miejscu i odpowiadanie na wiadomości, wzmianki i posty bezpośrednio z komputera. Dzięki temu oszczędzasz czas i masz pewność, że zawsze masz gotową odpowiedź na czas, gdy ktoś dotrze do Twojej marki. Sprout Social umożliwia również przeglądanie szczegółowych analiz dotyczących postów, w tym tych, które uzyskały największe zaangażowanie, dzięki czemu można wyciągnąć wnioski z poprzednich postów i stale ulepszać swoją strategię zaangażowania społecznego.